Υπάρχει ένας εύκολος και άμεσος τρόπος να δροσίσετε το σώμα σας και να ξυπνήσετε το μυαλό σας απλώς αναπνέοντας! Sheetali και Sitkari, δύο παραδοσιακές αναπνευστικές πρακτικές που θα σας ενθουσιάσουν. Κατεβάζουν τα επίπεδα της θερμοκρασίας μας, προσφέροντάς ένα δροσερό εσωτερικό λουτρό. Χρησιμοποιήστε τες τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες και θα νιώσετε άμεση φρεσκάδα και δροσιά.

 

με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Yoga, την οποία γιορτάζουμε στις 21 Ιουνίου κάθε χρόνο, σας παρουσιάζουμε αυτές τις δύο καλοκαιρινές αναπνοές. Πάρτε τες μαζί σας στις διακοπές, ή θυμηθείτε τες αν κάποια στιγμή μέσα στην πόλη και την ένταση της δουλειάς, θέλετε να δροσιστείτε.

Το 2014 με την επίσημη συγκατάθεση των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), η 21 Ιουνίου καθιερώνεται ως Παγκόσμια Ημέρα της Γιόγκα. Η εισήγηση έγινε από τον Πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι, και την πρωτοβουλία υποστήριξαν 175 κράτη. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ρεκόρ, καθώς υπήρξε ο μεγαλύτερος αριθμός υποστηρικτών μιας πρότασης στην ιστορία του οργανισμού.
Πηγή: Yoga | Μια από τις ωραιότερες τάσεις της εποχής μας

Sheetali και Sitkari, φυσικό air condition

Όσοι ασκούνται στην yoga είναι εξοικειωμένοι με αναπνευστικές πρακτικές που ανεβάζουν την θερμοκρασία στον κορμό (agni) και βοηθούν τον μεταβολισμό και τις καύσεις. Όμως υπάρχουν αναπνευστικές πρακτικές που μπορούν να έχουν το τελείως αντίθετο αποτέλεσμα. Μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικό air condition και να μας δροσίσουν.

Το καλοκαιρι σύμφωνα με την αγιουρβέδα θεωρείται εποχή pitta. Pitta είναι η ποιότητα (dosha) της φωτιάς και του νερού. Στο φυσικό μας σώμα το στοιχείο pitta στην ανισορροπία του, μπορεί να εκφραστεί με μολύνσεις, φλόγωση, και εξάψεις. Επίσης, επηρεάζει την ψυχοσύνθεσή μας κάνοντας μας να θυμώνουμε ευκολότερα, να είμαστε νευρικοί και να έχουμε μεγαλύτερη ένταση.

Μπορούμε να ενσωματώσουμε στην γιόγκικη πρακτική μας τις αναπνοές Sheetali και Sitkari, για να μειώσουμε το στοιχείο της φωτιάς και να εξισορροπήσουμε.

Ακόμη και αν δεν κάνουμε yoga, οι αναπνοές αυτές είναι πανεύκολες και μπορούμε να τις εφαρμόσουμε ανα πάσα στιγμή. Έτσι μπορούμε να κατευνάσουμε την έντασή στον νου, να διώξουμε τα νεύρα και τον θυμό μας ή απλά να δροσίσουμε το σώμα μας στην δουλειά, στο αυτοκίνητο ή ενώ περιμένουμε σε μια αίθουσα αναμονής. Μπορούμε να διδάξουμε την αναπνοή αυτή στους φίλους και στα παιδιά μας, τα οποία θα ενθουσιαστούν.

Πώς εφαρμόζονται οι αναπνοές:

●    Καθίστε σε ένα ήσυχο μέρος αναπαυτικά, με τα πόδια σας οκλαδόν και τον κορμό σας σε κάθετη θέση. Μακρύνετε την σπονδυλική στήλη και κλείστε τα μάτια. Μπορείτε να αφήσετε να χέρια σας ελεύθερα πάνω στους μηρούς και τις παλάμες στραμένες προς τον ουρανό.

●     Για να εφαρμόσετε την αναπνοή Sheetali διπλώστε την γλώσσα σας σχηματίζοντας ένα κυκλικό σχήμα, εκτείνετέ την ελαφρά έξω από το στόμα και κυκλώστε την με τα χείλη.

●     Εισπνεύστε από το στόμα σαν να ρουφάτε αέρα μέσα από ένα καλαμάκι.

●     Κλείστε απαλά το στόμα και εκπνεύστε από την μύτη

●     Επαναλάβετε τον κύκλο αυτό της εισπνοής από το στόμα και της εκπνοής από την μύτη, για 10-20 φορές.

●     Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να τυλίξετε την γλώσσα σας, εφαρμόστε την Sitkari αναπνοή κλείνοντας ελαφρά τα δόντια και σχηματίζοντας με τα χείλη απαλά ένα κυκλικό σχήμα.

●  Εισπνέετε από το στόμα και αφού κλείσετε ελαφρά τα χείλη εκπνέετε από την μύτη.

Στην yoga συνηθίζουμε να αναπνέουμε πάντα από την μύτη, όμως οι δροσιστικές αναπνοές Sheetali και Sitkari είναι οι μοναδικές που γίνονται από το στόμα και την μύτη. Απολαύστε τες!

 

Δικτυογραφία:
https://www.yogapoint.com/pranayama/sheetali.htm
https://yogafordepression.com/cooling-breaths-for-summer/

 

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας