Superfoods για την απώλεια βάρους

0
Superfoods για την απώλεια βάρους - της Βιολέτας Τζεμολλάρι

465 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Της Βιολέτας Τζεμολλάρι

Τα λεγόμενα superfoods ή αλλιώς υπερτροφές είναι θρεπτικά καθώς παρέχουν ενέργεια και βοηθούν στην αναδόμηση των οστών, στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών, στη βελτίωση της όρασης, ακόμα και στη διατήρηση της οξύτητας του εγκεφάλου. Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι αυτά τα τρόφιμα μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να μειώσετε η να διατηρήσετε το βάρος σας.

Διαβάστε για τα κορυφαία superfoods που συμβάλουν στην απώλεια βάρους και πώς να τα εντάξετε στην καθημερινή διατροφή σας!

Μαύρα φασόλια

Ένα φλιτζάνι μαύρα φασόλια έχει 15 γραμμάρια πρωτεΐνης και δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λίπη που βρέθηκαν σε άλλες πηγές πρωτεϊνών, όπως το κόκκινο κρέας.

Βρώμη

Η βρώμη είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μια μερίδα μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε χορτάτοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ακριβώς μισό φλιτζάνι έχει 4,6 γραμμάρια ανθεκτικό άμυλο, έναν υδατάνθρακα που αυξάνει το μεταβολισμό και καίει το λίπος.

Αβοκάντο

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να φοβάστε την κατανάλωση λιπών, εάν είναι τα σωστά λίπη.

Το ελαϊκό οξύ είναι μια ένωση του αβοκάντο που ανήκει στα υγιεινά μονοακόρεστα λίπη και μπορεί να μας κάνει να πεινάμε λιγότερο. Καταναλώστε ¼  ή ½ αβοκάντο και θα δείτε ότι το λίπος της κοιλιάς θα αρχίσει να εξαφανίζεται. Το κρεμώδες αυτό φρούτο είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες.

Σολομός

Άπαχη πηγή πρωτεϊνών μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πλήρης, χωρίς την παρουσία κορεσμένου «κακού» λίπους.

Ο σολομός είναι καλύτερη επιλογή από το κόκκινο κρέας και είναι πλούσιος σε ω-3 λιπαρά οξέα. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι άτομα που είχαν  εντάξει τα ω-3 λιπαρά οξέα στην διατροφή τους  έχασαν κατά μέσο όρο 9 κιλά, ενώ οι ομόλογοί τους που έκαναν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά έχασαν κατά μέσο όρο 6 κιλά.

Μύρτιλα

Τα μύρτιλα είναι γνωστά  για την αντιγηραντική δράση τους. Ένα φλιτζάνι μύρτιλα έχει μόνο 80 θερμίδες, 4 γραμμάρια φυτικών ινών, και σας βοηθούν να χορτάσετε.

Μπρόκολο

broccoli

Ωμό  ή μαγειρεμένο, αυτό το λαχανικό που ανήκει στην ομάδα των σταυρανθών είναι γνωστό για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και έχει λιγότερες από 30 θερμίδες ανά μερίδα, έτσι είναι βέβαιο ότι θα αποτρέψει τα προβλήματα βάρους.

Καφέ  ρύζι

Το καφέ ρύζι είναι πλούσιο σε  φυτικές ίνες  και είναι μια  εναλλακτική για να αντικαταστήσετε το λευκό ρύζι. Μια μερίδα δηλαδή μισό φλιτζάνι περιέχει 1,7 γραμμάρια ανθεκτικό άμυλο, έναν υδατάνθρακα  που αυξάνει το μεταβολισμό και βοηθάει στην καύση του  λίπους.

Επίσης το καστανό ρύζι είναι ένα τρόφιμο χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας, που σημαίνει ότι βοηθάει να νοιώθετε πλήρεις και είναι χαμηλό σε θερμίδες. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που είχαν  μια διατροφή υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας πήραν τρεις φορές περισσότερο βάρος σε διάρκεια έξι χρόνων από τις γυναίκες που ακολουθούσαν μια διατροφή χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας.

Αχλάδια

Ένα αχλάδι περιέχει το 15% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας φυτικών ινών. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν τρία αχλάδια την ημέρα και κατανάλωναν λιγότερες θερμίδες, έχασαν περισσότερο βάρος από εκείνες που δεν το έκαναν.

Κρασί

Η ρεσβερατρόλη, είναι το φημισμένο αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στον φλοιό των σταφυλιών, και εμποδίζει  την αποθήκευση λίπους. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι μετριοπαθείς πότες κρασιού έχουν μικρότερη περίμετρο  μέσης και λιγότερο λίπος στην κοιλιά από τους  πότες οινοπνευματωδών ποτών.

Γκρέιπφρουτ

Ακόμα κι αν δεν αλλάξετε τίποτα άλλο στην διατροφή σας, τρώγοντας μισό γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε μέχρι και μισό κιλό την εβδομάδα!

Το γκρέιπφρουτ περιέχει μια ένωση η οποία μπορεί να μειώσει την  ινσουλίνη, την  ορμόνη που είναι υπεύθυνη για την  αποθήκευση λίπους και μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Είναι επίσης μια καλή πηγή πρωτεΐνης, και επειδή περιέχει τουλάχιστον 90% νερό, μπορεί να σας βοηθήσει να τρώτε μικρότερες ποσότητες.

Κόκκινα φασόλια

Μία από τις πολλές ποικιλίες φασολιών είναι και  τα κόκκινα φασόλια τα οποία προσφέρουν πρωτεΐνες και φυτικές ίνες (πάνω από 5 γραμμάρια ανά μερίδα!). Τα φασόλια είναι επίσης πλούσια σε ανθεκτικό άμυλο, και βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Αμύγδαλα

almonds

Οι ξηροί καρποί είναι μια άλλη υπερτροφή  πλούσια σε υγιεινά λίπη που θα σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε.

Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που προσθέσανε καθημερινά μικρή ποσότητα αμυγδάλων στην διατροφή τους έχασαν περισσότερο βάρος από ό, τι οι άνθρωποι που ακολούθησαν την ίδια δίαιτα, αλλά δεν έτρωγαν αμύγδαλα.

Πράσινο τσάι

Τα  αντιοξειδωτικά στο πράσινο τσάι βοηθούν στην καύση του λίπους και των θερμίδων. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι πέντε φλιτζάνια του καφέ την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν  να χάσετε το διπλάσιο βάρος, και περισσότερο λίπος  στην περιοχή της κοιλιάς.

Φακές

Οι φακές είναι μια μεγάλη πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών. Μια μερίδα, δηλαδή  μισό φλιτζάνι φακές αποδίδει 3,4 γραμμάρια ανθεκτικό άμυλο.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι μια υπερτροφή  αδυνατίσματος. Μια ελαφρώς πράσινη, μεσαίου μεγέθους μπανάνα θα σας βοηθήσει να χορτάσετε και να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας με 12,5 γραμμάρια ανθεκτικού αμύλου. Ακόμη και μια ώριμη μπανάνα εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στη λίστα των τροφών που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, σε ποσότητα  σχεδόν 5 γραμμαρίων.

Αυγά

Ένα πρωινό που περιέχει αυγά είναι φορτωμένο με πρωτεΐνες οι οποίες θα συγκρατήσουν την όρεξή σας. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι υπέρβαρες γυναίκες που έτρωγαν αυγό στο πρωινό έχασαν το διπλάσιο βάρος, από τις γυναίκες που δεν το έκαναν.

Μια ακόμη  μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αυγού δεν προκαλεί υψηλότερα επίπεδα κακής χοληστερόλης ή χαμηλότερα επίπεδα καλής χοληστερόλης από εκείνους που καταναλώνουν  κουλούρι.

Μαύρη σοκολάτα

Καλά νέα για τους λάτρεις της μαύρης σοκολάτας, καθώς φάνηκε ότι  μπορεί να επιβραδύνει την πέψη, ώστε να αισθάνεστε πλήρης και να τρώτε μικρότερη ποσότητα  στο επόμενο γεύμα σας.

Η μαύρη σοκολάτα είναι επίσης πλούσια σε μονοακόρεστα.  Μελέτες  δείχνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε αυτά τα υγιή λίπη μπορούν κάνουν το μεταβολισμό σας να κάψει λίπος και θερμίδες. Μπορεί επίσης να βοηθήσει με τον περιορισμό της επιθυμίας  για αλάτι, γλυκά, ή λιπαρά τρόφιμα στην διατροφή.

Πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια περιέχουν μόλις  59 θερμίδες, και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αυξάνουν το αίσθημα πληρότητας  βοηθώντας να τρώτε λιγότερο την υπόλοιπη ημέρα.

Πατάτες

Οι πατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, αλλά είναι 3 φορές καλύτερες από  μια φέτα λευκό ψωμί, και βρίσκονται στην κορυφή με τα τρόφιμα που έχουν ίδιο δείκτη κορεσμού με τα πορτοκάλια. Επιπλέον, οι πατάτες είναι πλούσιες  σε ανθεκτικό άμυλο, το οποίο βοηθά το σώμα σας να κάψει λίπος.

Κουκουνάρια

Οι λάτρεις του παξιμαδιού δεν χρειάζεται να μείνουν στα αμύγδαλα μόνο. Αυτοί οι μικροσκοπικοί σπόροι είναι πλούσιοι σε υγιή λιπαρά οξέα που καταστέλλουν τις ορμόνες της πείνας και βοηθούν  στην μείωση του  λίπους της κοιλιάς. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η εναλλαγή με υγιή πολυακόρεστα λιπαρά που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς αντί για τα κορεσμένα λίπη βοήθησαν τα υπέρβαρα άτομα να χάσουν βάρος χωρίς να μειώσουν την πρόσληψη θερμίδων ή να εντατικοποιήσουν την άσκησή τους.

Λευκά  φασόλια

Μισό  φλιτζάνι λεύκα φασόλια είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει σχεδόν 4 γραμμάρια λίπους και μεγάλη ποσότητα σε  ανθεκτικό άμυλο, τον υδατάνθρακα που ενισχύει το μεταβολισμό.

Ρεβίθια

Τα  ρεβίθια, περιέχουν  πάνω από 4 γραμμάρια ανθεκτικού αμύλου ανά φλιτζάνι. Είναι επίσης μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών, πρωτεΐνης, και υγιεινών λιπών .

Κριθάρι

Το κριθάρι είναι  χαμηλό σε θερμίδες γεύμα, περιέχει ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών και περίπου 2 γραμμάρια ανθεκτικού αμύλου σε μόλις μισό φλιτζάνι.

Κινόα

Η κινόα είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και βοηθάει στην καταπολέμηση της πείνας. Θα αισθάνεστε πλήρεις με λιγότερες θερμίδες και θα αποφευχθεί η υπερκατανάλωση τροφής σε άλλα γεύματα.

 

Λόγω Διατροφής

Λόγω Διατροφής

Το Logodiatrofis.gr αποτελεί το Νο1 portal Διατροφής & Υγείας, το οποίο υπογράφεται από την Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και τον κλινικό διαιτολόγο - διατροφολόγο PhD, κ. Δημήτρη Γρηγοράκη.
Κατέχει σημαντική θέση στην καρδιά και στις επιλογές αυτών που ενδιαφέρονται για επίκαιρη, έγκαιρη και πάνω από όλα επιστημονική πληροφόρηση, σε ό,τι αφορά «καυτά θέματα» διατροφικής πραγματικότητας.
Η παραδοσιακή Κινέζικη ιατρική, έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας στη θεραπεία σωματικών, ψυχικών και νοητικών προβλημάτων χωρίς καμία αρνητική παρενέργεια.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία του Λόγω Διατροφής
Λόγω Διατροφής

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.