Τα 9 πιο υγιεινά φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου

0
Τα 9 πιο υγιεινά φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου - Της Όλγας Κριτσίνη

363 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Της Όλγας Κριτσίνη

Μερικά φρούτα και λαχανικά είναι πιο εύκολο να βρεθούν τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά μια εξίσου μεγάλη ποικιλία είναι διαθέσιμη το φθινόπωρο και το χειμώνα. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μας όλο το χρόνο για να παραμείνουμε υγιείς και να αποκρούσουμε ασθένειες.

Εδώ είναι μερικά από τα τοπ φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου και του χειμώνα.

  1. Γλυκοπατάτες: Είναι πλούσες με βήτα-καροτένιο, που μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α. Βιταμίνη C, κάλιο, φυτικές ίνες, σίδηρο και βιταμίνη Β6.  Οι Γλυκοπατάτες έχουν περισσότερες θρεπτικές ουσίες από τις άσπρες πατάτες και μπορεί να τις αντικαταστήσουν σε μερικές συνταγές. Δοκιμάστε τις σε πουρέ, ψητά ή ως επιδόρπιο.
  1. Μήλα: Τα μήλα είναι ένα παραδοσιακά αγαπημένο φρούτο και εύκολο να βρεθεί στο σούπερ μάρκετ ή σε ένα κοντινό οπωροπωλείο. Πρόκειται για ένα γρήγορο και εύκολο σνακ που μπορεί να συνδυαστεί με φυστικοβούτυρο ή κρέμα τυριού για έξτρα πρωτεΐνη. Τα μήλα περιέχουν αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία έναντι ορισμένων μορφών καρκίνου και μειώνουν τα επίπεδα της LDL (κακή χοληστερόλη). Τα μήλα έχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και φυτικές ίνες. Θυμηθείτε το παλιό ρητό, “ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».
  1. Μπρόκολο: Αυτό το λαχανικό μπορεί να καταναλωθεί ωμό ή μαγειρεμένο, ζεστό ή κρύο, μόνο του ή με άλλα τρόφιμα. Το Μπρόκολο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι Θρεπτικές ουσίες που βρίσκονται στο μπρόκολο περιλαμβάνουν τη βιταμίνη C, βιταμίνη Α, βιταμίνη Β6, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Ε
  1. Κολοκύθα: Η  Κολοκύθα είναι μια μεγάλη πηγή καλίου και β-καροτένιου, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που είναι καλό για τα μάτια. Η κολοκύθα μπορεί να δημιουργήσει ποικιλία από σούπες, ψητά και επιδόρπια.
  1. Ακτινίδιο: Αυτό το φρούτο μπορεί να φαγωθεί σκέτο ή να προστεθεί σε πολλά διαφορετικά πιάτα,  που συμπεριλαμβάνουν σούπες, σαλάτες και επιδόρπια.  Το Ακτινίδιο περιέχει αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των ματιών, της καρδιά και του παχέος εντέρου. Παρέχει επίσης βιταμίνη C, φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Ε
  1. Αβοκάντο:  Το Αβοκάντο περιέχει τα ευεργετικά μονοακόρεστα λιπαρά. Περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες, κάλιο, φυλλικό οξύ και βιταμίνη C. Το αβοκάντο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σάντουιτς, σαλάτες, ή σάλτσα γουακαμόλε.
  1. Πράσινα φασόλια: Τα πράσινα φασόλια είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ η οποία προστατεύει τα ερυθρά αιμοσφαίρια και βοηθά στη μείωση της σοβαρότητας του άσθματος, της οστεοαρθρίτιδας και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Περιέχουν επίσης βιταμίνη C, κάλιο, φυλλικό οξύ, σίδηρο και μαγνήσιο. Τα πράσινα φασόλια μπορούν να σερβιριστούν ως ορεκτικό ή να χρησιμοποιηθούν σε  σαλάτες, σούπες ή φαγητά κατσαρόλας.
  1. Σπανάκι: Τα Σκούρα πράσινα λαχανικά περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών που χρειαζόμαστε ένα υγιή οργανισμό. Το σπανάκι είναι γεμάτο με βιταμίνη Α, βιταμίνη Κ, σίδηρο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, βιταμίνη C, ασβέστιο, κάλιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε έχει επίσης αντιοξειδωτικά συστατικά και αντι-καρκινικούς παράγοντες. Κατεψυγμένο ή φρέσκο, το σπανάκι μπορεί να προστεθεί σε οποιοδήποτε γεύμα. Δοκιμάστε να το χρησιμοποιήσετε σε πίτσα ή λαζάνια, ή να το χρησιμοποιήσετε αντί του μαρουλιού σε μια σαλάτα.
  1. Αχλάδια: Είναι καλή πηγή φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C. Έρευνες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση αχλαδιών και άλλων φρούτων μπορούν να προφυλαχθούν από εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα Αχλάδια μπορεί να προκαλέσουν σπάνια αλλεργίες και είναι συνήθως ασφαλή για βρέφη και μικρά παιδιά.

Όλγα Κριτσίνη
Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

 

Λόγω Διατροφής

Λόγω Διατροφής

Το Logodiatrofis.gr αποτελεί το Νο1 portal Διατροφής & Υγείας, το οποίο υπογράφεται από την Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και τον κλινικό διαιτολόγο - διατροφολόγο PhD, κ. Δημήτρη Γρηγοράκη.
Κατέχει σημαντική θέση στην καρδιά και στις επιλογές αυτών που ενδιαφέρονται για επίκαιρη, έγκαιρη και πάνω από όλα επιστημονική πληροφόρηση, σε ό,τι αφορά «καυτά θέματα» διατροφικής πραγματικότητας.
Η παραδοσιακή Κινέζικη ιατρική, έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας στη θεραπεία σωματικών, ψυχικών και νοητικών προβλημάτων χωρίς καμία αρνητική παρενέργεια.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία του Λόγω Διατροφής
Λόγω Διατροφής

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας