Ποια είναι τα καλύτερα φρούτα και λαχανικά για το φθινόπωρο;

 

Για να πάρετε το καλύτερο από αυτά που προσφέρει το φθινόπωρο, επιλέξτε τις κορυφαίες επιλογές φθινοπωρινών τροφίμων, που είναι ταυτόχρονα νόστιμα και υγιεινά και παρακολουθήστε την εποχικότητα των τροφίμων.

 

Μήλα

Αυτά τα γλυκά, τραγανά φθινοπωρινά αγαπημένα φρούτα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών και στην καθυστέρηση της γήρανσης. Μεταξύ των πιο δημοφιλών ποικιλιών μήλων (και υπάρχουν περισσότεροι από 7.500 διαφορετικοί τύποι!), τα μήλα Fuji έχουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση φαινολικών και φλαβονοειδών, ενώ τα μήλα Cortland και Empire έχουν το χαμηλότερο.

Το κυδώνι, αποτελεί  στενό συγγενή του μήλου, είναι επίσης μια καλή φθινοπωρινή επιλογή που μπορεί να προστεθεί σε μαρμελάδες, ζελέδες και επιδόρπια, αν και το ωμό κυδώνι δεν είναι κατάλληλο προς κατανάλωση.

Παντζάρι

Είναι διαθέσιμα σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά η καλύτερη τους εποχή είναι το φθινόπωρο. Εκτός από τα γνωστά με κοκκινωπό-μοβ χρώμα, μπορείτε επίσης να τα βρείτε σε χρυσά, λευκά και ακόμη πολύχρωμα. Όταν ψωνίζετε, αναζητήστε σταθερούς, λείους βολβούς και (εάν υπάρχουν) φωτεινά και τραγανά πράσινα φύλλα.

Προσθέστε τα σε σαλάτες και ψήστε για να προσλάβετε τη βετανίνη, μια ένωση που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη καρδιακής και ηπατικής νόσου, και νιτρικών, που μπορεί να αυξήσουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας.

Λαχανάκια Βρυξελλών και Λάχανο

Πλούσια σε βιταμίνες Α και C, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, διαθέτουν υψηλές συγκεντρώσεις γλυκοσινολικών που καταπολεμούν τον καρκίνο (αυτά δίνουν επίσης τη ξεχωριστή γεύση τους).

Cranberries

Μεταξύ του μεγέθους ενός βατόμουρου και ενός σταφυλιού, τα cranberries έχουν την καλύτερη γεύση τους από τον Οκτώβριο έως το Νοέμβριο, αν και μόλις το 5% φτάνει στην κατηγορία των φρέσκων προϊόντων (τα άλλα 95% ξηραίνονται, κονσερβοποιούνται ή μετατρέπονται σε χυμό).

Η έρευνα δείχνει ότι η συγκέντρωση των cranberries μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Τα φρέσκα βακκίνια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των στοματικών ασθενειών και στην επιβράδυνση της ανάπτυξης του καρκίνου.

Aχλάδι

Αυτά τα γλυκά φρούτα διακρίνονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες τις ευρωπαϊκές και τις ασιατικές. Στις ΗΠΑ, οι ευρωπαϊκές ποικιλίες, Bosc και Bartlett, είναι πιο κοινές και αναπτύσσονται στη δυτική ακτή κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου.

Τα αχλάδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες, πράγμα που βοηθά στη μείωση της LDL χοληστερόλης. Για να αποκτήσετε αυτή την ημερήσια δόση ινών, καταναλώστε το ως σνακ (ολόκληρο φρούτο) ή ενσωματώστε το σε συνταγές, όπως προσθέστε το στο πρωινό μέχρι και σε υγιεινά smoothies.

 

Λωτός

Μοιάζουν με ένα λαμπερό πορτοκαλί ροδάκινο που φέρει ένα φυλλώδες καπάκι. Οι περισσότεροι εισάγονται από την Ασία, με λίγα αμερικανικά είδη σε Νοτιοανατολικές περιοχές. Αξίζει να γνωρίζετε: όταν δεν είναι ώριμο ίσως έχει μια εξαιρετικά πικάντικη γεύση, γι’ αυτό είναι σημαντικό να τους αφήσετε να ωριμάσουν σε θερμοκρασία δωματίου πριν από το φαγητό.

Σε σύγκριση με τα μήλα, οι λωτοί μπορούν να θεωρηθούν μια ακόμα πιο υγιεινή επιλογή χάρη στις διαιτητικές ίνες, τα αντιοξειδωτικά και τα μέταλλα τους.

 

Ρόδια

Θεωρείται ιερό από πολλές αρχαίες θρησκείες. Τα ρόδια έχουν οφέλη για την υγεία που έχουν αναγνωριστεί πρόσφατα. Παρότι μεγάλο μέρος της έρευνας δεν κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι τα αντιοξειδωτικά των φρούτων μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών επιπλοκών, όπως καρδιακών προσβολών.

Προηγούμενες μελέτες επίσης έχουν δείξει ότι το ρόδι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου, αν και τα αποτελέσματα δεν είναι καταληκτικά.

 

Κολοκύθες

Οι κολοκύθες με πλούσια ιστορία και πολλά οφέλη για την υγεία (συν το βασικό τους ρόλο στις εκδηλώσεις αποκριών), κερδίζουν το δικό τους σημείο στη λίστα μας. Η κολοκύθα είναι μια από τις καλύτερες πηγές α- και β- καροτένιου, τα οποία μετατρέπονται σε ρετινόλη για την προώθηση της υγιούς όρασης και της κυτταρικής ανάπτυξης.

Οι σπόροι κολοκύθας είναι επίσης μια καλή πηγή α-λινολενικού οξέος, ενός ω-3 λιπαρού οξέος που μπορεί να βοηθήσει εκείνους με καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση ή υψηλή χοληστερόλη.

 

Γογγύλι

Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση γογγυλιών μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του προστάτη και των πνευμόνων. Επιπλέον, το γογγύλι είναι πηγή ασβεστίου και ένα φλιτζάνι ακατέργαστο προσφέρει τρία γραμμάρια ινών.

 

Γλυκοπατάτες

Έχουν την καλύτερη γεύση κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, την εποχή αιχμής τους. Είναι πλούσιες σε β-καροτένιο, οι οποίες μπορούν να αποτρέψουν τις ανεπάρκειες σε βιταμίνη Α, να προωθήσουν την υγιή της όρασης και να παράγουν ρετινόλη.

Οι γλυκοπατάτες είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης C και όταν τρώγονται με το δέρμα τους, μια μεσαία πατάτα μπορεί να δώσει σχεδόν 4 γραμμάρια φυτικών ινών.

 

Νάντια Αναγνώστη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

 

Λόγω Διατροφής

Το Logodiatrofis.gr αποτελεί το Νο1 portal Διατροφής & Υγείας, το οποίο υπογράφεται από την Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ και τον κλινικό διαιτολόγο - διατροφολόγο PhD, κ. Δημήτρη Γρηγοράκη.
Κατέχει σημαντική θέση στην καρδιά και στις επιλογές αυτών που ενδιαφέρονται για επίκαιρη, έγκαιρη και πάνω από όλα επιστημονική πληροφόρηση, σε ό,τι αφορά «καυτά θέματα» διατροφικής πραγματικότητας.
Η παραδοσιακή Κινέζικη ιατρική, έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας στη θεραπεία σωματικών, ψυχικών και νοητικών προβλημάτων χωρίς καμία αρνητική παρενέργεια.
Δείτε τα πλήρη στοιχεία του Λόγω Διατροφής
Λόγω Διατροφής

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Εναλλακτικές διακοπές
Εναλλακτικές διακοπές

2 Σχόλια

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...




Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.