Της Ελευθερίας Μαντζώρου

Τι είναι το Pilates;

Το Pilates (Πιλάτες) αποτελείται από ασκήσεις που προάγουν την ευλυγισία, την μυϊκή δύναμη και την αντοχή. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση των μυϊκών ομάδων της κοιλιάς, της μέσης, των γοφών και των μηρών. Λαμβάνει το όνομά του από τον δημιουργό του, Joseph Pilates, ο οποίος ανέπτυξε τις ασκήσεις στις αρχές του 1900 .

Απαιτεί εξοπλισμό;

Ένα πρόγραμμα εν γένει περιλαμβάνει 25-50 επαναλαμβανόμενες ασκήσεις. Πολλοί πιστεύουν ότι απαιτεί εξειδικευμένο εξοπλισμό, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Παρότι ορισμένες ασκήσεις του γίνονται σε όργανα (Cadillac και Reformer), μπορεί κάλλιστα να γίνει μόνο με ένα στρώμα στο δάπεδο (pilates mat).

Κατά την άσκηση, η ποιότητα της κίνησης έχει μεγαλύτερη σημασία από την ποσότητα (τις επαναλήψεις).

Πολλά ασκησιολόγια περιλαμβάνουν και τεχνικές με μεγάλες και μικρές μπάλες (pilates ball), λάστιχα και ιμάντες, και άλλα βοηθήματα. Υπάρχει δυνατότητα παραλλαγών και προσαρμογής των τεχνικών, ανάλογα με την περίπτωση.

Οφέλη

Ευεξία και αυτοέλεγχος
Χάρη στην έμφαση που δίδεται στην σωστή αναπνοή, την σωστή στάση και την ευθυγράμμιση του σώματος, ο ασκούμενος αποκτά βαθιά επίγνωση του σώματός του, και μαθαίνει να το ελέγχει (άλλωστε, εναλλακτική ονομασία του Pilates είναι το Contrology).

Φυσικά, όλα τα παραπάνω – και ιδίως η βαθιά αναπνοή – χαρίζουν βαθιά ευεξία και απελευθερώνουν το σώμα και και το πνεύμα.

Ενδυνάμωση και γράμμωση
Ο ασκούμενος αναπτύσσει αυτό που είναι γνωστό ως “core”, δηλαδή δυνατό κέντρο. Η άσκηση ενδυναμώνει τους κοιλιακούς μύες (έως και τους βαθύτερους), καθώς και τους παρασπονδυλικούς μύες. Αυτό έχει διάφορες ευχάριστες «παρενέργειες»!

– Δίνει σταθερότητα στο σώμα.
– Βελτιώνει εντυπωσιακά την στάση και την ισορροπία.
– Προλαμβάνει (ή και θεραπεύει) τους πόνους πλάτης.
– Χαρίζει γράμμωση σε όλο το σώμα.

Ευλυγισία και πρόληψη κακώσεων
Οι συνήθεις ασκήσεις με βάρη, παρότι έχουν πολλά οφέλη, έχουν ένα πρόβλημα: Επειδή δίνουν όγκο στους μύες, συμβάλλουν στην βράχυνσή τους. Χάρη στις διατάσεις που περιέχει, το Pilates μακραίνει τους μύες και τους κάνει πιο ευλύγιστους. Επίσης, βελτιώνει την κινητικότητα των αρθρώσεων και δυναμώνει τους συνδέσμους.

Αυτά το καθιστούν ιδανικό για την πρόληψη τραυματισμών. Γι’ αυτό και είναι πολύ δημοφιλές στους αθλητές, ειδικά στους επαγγελματίες. Άλλωστε, ενδυναμώνει και κινητοποιεί όλες τις μυϊκές ομάδες.

Ενδείκνυται ιδίως για αποκατάσταση τραυματισμών, αφού ένας δάσκαλος που έχει εκπαιδευτεί σωστά, είναι σε θέση να καταστρώσει εξατομικευμένα προγράμματα, ειδικά για αποκατάσταση κακώσεων.

pilates1

Ενδείκνυται για όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα φυσικής κατάστασης
Το Pilates ενδείκνυται για παιδιά, έφηβους, άτομα όλων των ηλικιών (π.χ. υπάρχει το εξειδικευμένο Senior Pilates για ηλικιωμένους), και των δύο φύλων. Υπάρχουν προγράμματα για αρχάριους και προχωρημένους, αφού η άσκηση μπορεί να είναι από πολύ ήπια έως πολύ δυναμική. Ο έμπειρος δάσκαλος ξέρει να διαχειριστεί με βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες του ασκούμενου, και να τον βοηθήσει να επιτύχει τους στόχους του.

Μπορείτε να αναπαράξετε το άρθρο, αρκεί να αναφέρεται: Copyright (C) Ελευθερία Μαντζώρου, και να παρατίθεται το link της πηγής.

Πηγή:  Flow – Wellness & Training

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας