Γεια σου!

Τι κάνεις; Πώς είσαι; Πώς νιώθεις; Πώς περνάς τη μέρα σου;

 

Όσο ψύχραιμος και να είσαι, όσο ‘δουλεμένος’, σε επαφή με τον εαυτό σου και με τα συναισθήματά σου, δεν παύεις να είσαι μέρος του συνόλου και να έχεις και κάποιον αρχέγονο προγραμματισμό που ενεργοποιείται σε περιόδους κρίσεων. Ο φόβος είναι φυσιολογικός και είναι αυτός που θα σε βοηθήσει να το ξεπεράσεις και αυτό. Αλλά, φίλε μου (και στον εαυτό μου τα λέω, μη νομίζεις..) άλλο ο φόβος που σε προστατεύει και σε παρακινεί σε δράσεις και άλλο ο πανικός που μπορεί να σε κυριέψει. Ναι, αυτό που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρο και βγαλμένο από σενάριο, όπως αυτό που σκηνοθέτησε ο Gilliam στους 12 Πίθηκους. Ναι, μπορεί από τη μία μπορεί να το νοιώθουμε πολύ μακριά και από την άλλη τόσο κοντά μας που να μας καθηλώνει. Ναι, το να είσαι σπίτι από επιλογή για νετφλιξ εντ τσιλ είναι ένα πράμα, αλλά το να είσαι μέσα στο σπίτι γιατί ΠΡΕΠΕΙ, είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Ναι, θα αρχίσουν να σου λείπουν οι αγκαλιές, η φυσική επαφή με τους δικούς σου ανθρώπους, το τσουμπλέκιασμα (σπρωξιές σε γέλια, τσιμπιές στα μάγουλα, αλαμπρατσέτα βόλτες) κάθε είδους από τους φίλους σου, το ΑΓΓΙΓΜΑ κάθε είδους, το να στριμώχνεσαι στο αγαπημένο σου στέκι για να παραγγείλεις την μπυρίτσα, το ουζάκι ή το κοκτέιλ σου. Ναι, μπορεί να φοβάσαι ότι θα αρρωστήσει κάποιος δικός σου και μπορεί να σε τρομάζει το ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ σε αυτήν την κατάσταση. Photo by cottonbro on Pexels Για να μην γράφω σεντόνια παραδειγμάτων, ότι κι αν νοιώθεις είναι φυσιολογικό και είναι πολύ σημαντικό ΑΝ αυτό το κάτι το νοιώσεις να σε επηρεάζει με τρόπους που δεν μπορείς να διαχειριστείς ή σε καθηλώνει, να ζητήσεις δικτυακή ή τηλεφωνική βοήθεια από ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ. Δες εδώ τις γραμμές ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για τον Κορωνοϊό από το ΕΚΠΑ και την Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ και το Αιγινήτειο Νοσοκομείο και όλες τις διαθέσιμες τηλεφωνικές γραμμές συμβουλευτικής υποστήριξης από διάφορους φορείς εδώ. Αν είσαι σε καλή σχετικά ψυχική κατάσταση, εκεί κάπου στη μέση δηλαδή της νοητής γραμμής μεταξύ Βούδα και Τζακ Νίκολσον στη Λάμψη, βρες τρόπους ή διεύρυνε τους τρόπους με τους οποίους περνάς χρόνο με τον εαυτό σου και τους γύρω σου. Δημιούργησε δηλαδή στρατηγικές και μηχανισμούς ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητάς σου, πράγματα που θα σε βοηθήσουν να “λυγίσεις”, χωρίς να σπάσεις, όπως: Γράψε! Γράψε ημερολόγιο, γράψε τους στόχους σου, τα συναισθήματά σου, γράψε ποιήματα, το βιβλίο που πάντα ήθελες για να γίνεις γνωστός/ή/ό στον πλανήτη. Γράψε συνταγές. Κάνε πειράματα με συνταγές. Κοιμήσου. Ρίξε τους ρυθμούς σου. Πάντα το ήθελες και ποτέ δεν μπορούσες να το πράξεις; Τώρα είναι η ευκαιρία σου στο slow living και στην φροντίδα του εαυτού σου και των ανθρώπων σου! Θρέψε το σώμα σου με ωραίες τροφές και τα μάτια σου με ωραίες εικόνες κάνοντας διαλείμματα από τα καθημερινά νέα. Μπες στο Udemy, στο ΕΚΠΑ, στο Παν. Αιγαίου και κάνε τώρα το online σεμινάριο που μέχρι σήμερα δεν προλάβαινες να κάνεις. Διάβασε για την εξεταστική σου, προετοιμάσου να δώσεις εκείνα τα μαθήματα που χρωστάς από το 2018, διάβασε τα σήματα ή ξεκίνα να μαθαίνεις Σομαλικά. Μπες στο Scrib ή στο Audible και άκου τα αγαπημένα σου βιβλία ή διάβασέ τα δωρεάν από το pdfdrive.com. Υπάρχουν και κάποια ηχητικά βιβλία στο Youtube, όπως π.χ. ο Σέρλοκ Χολμς που τον διαβάζει ο Benedict Cumberbatch!!!!! (Θα καταλάβεις τα θαυμαστικά αν μπεις και τον ακούσεις…) Επίσης, αν κάνεις την κατάλληλη αναζήτηση θα βρεις και πολλά δωρεάν ελληνικά (αλλά δες γι’ αρχή εδώ κι εδώ). Photo by cottonbro on Pexels Διάβασε άρθρα για την επιστήμη που σε ενδιαφέρει από το Academia και το https://www.researchgate.net/ ή άρθρα και post για την Ψυχολογία στο https://www.psychologynow.gr/, την αυτογνωσία στην Όμορφη Ζωή, ανακάλυψε τους #selfhealers και την Δρ. LePera στο instagram, δες το https://www.collective-evolution.com/ κτλ κτλ. Γράψου στο GAIA (https://www.gaia.com/), μπες στο Youtube και δες ντοκιμαντέρ ή κάνε yoga, virtual βόλτες σε μουσεία, διαλογισμό, άκου μουσικές, πουλάκια, κουδουνάκια ή Σέα Γκίκα, Πετρο-Λουκα Χαλκιά και Villagers Of Ioannina City, δες on line ταινίες ή συναυλίες ή σειρές που πάντα ήθελες. Πολλοί δάσκαλοι της Yoga έχουν ήδη προγραμματίσει να κάνουν live δωρεάν μαθήματα σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες (π.χ. δες την Kino McGreggor https://www.youtube.com/watch?v=aywfnLSWviU που θα καθοδηγήσει Primary Series Ashtanga, με πρώτο μάθημα το Σάββατο!!!! Ή τη δικιά μας Μαρία Παπαδοπούλου, που ανεβάζει στο IG @mariasanayoga). Επίσης, θα βρεις από μαθήματα μπαλέτου, μέχρι Τουμπάου! Κούνα το κορμάκι σου, κάνει καλό. Μπες σε γκρουπ που σε ενδιαφέρουν στο fb, γράψου σε γκρουπ υποστήριξης, γράψου σε φόρουμ των Εραστών των Ορχιδέων για να μάθεις πώς οι ορχιδέες σου θα ανθίζουν 2 φορές τον χρόνο. Photo by cottonbro on Pexels Κάνε ξεκαθάρισμα σε ντουλάπες και συρτάρια, βάψε το ταβάνι του μπάνιου σου που το κοιτάς από πρόπερσι και σου δίνει στα νεύρα, φρόντισε το μπαλκόνι ή τον κήπο σου, οργάνωσε τα αρχεία του υπολογιστή σου και δώρισε, πέτα ή πήγαινε στην ανακύκλωση ότι δεν χρειάζεσαι πια (μέσα κι έξω εννοώ..). Αν έχεις παιδιά, κατέβασε λίστες με τα δημιουργικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε παρέα αυτές τις ημέρες (ex. https://www.northshoremums.com.au/fun-home-activities-with-kids) και ενημερώσου για το πώς να βοηθήσεις αυτή η εμπειρία να μην τα τραυματίσει (π.χ. δες https://www.iatronet.gr/ygeia/psyxiki-ygeia/480/paidiki-symperifora-psyxologia.html, https://kidshealth.org/en/parents/coronavirus-how-talk-child.html, https://www.psychologytoday.com/us/blog/atypical-children-extraordinary-parenting/202003/managing-child-and-teen-stress-during-school). Α! Εχθές ο Oliver Jeffers, ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς παιδικών βιβλίων, δήλωσε ότι ΚΑΘΕ ημέρα θα διαβάζει τα βιβλία του LIVE στο Instagram https://www.instagram.com/oliverjeffers/για όλους τους ανθρώπους που μένουν σπίτι. Δυστυχώς είναι στα Αγγλικά, αλλά αυτή είναι μια καλή ιδέα και για τους δικούς μας παραμυθάδες!! Και το πιο σημαντικο: ΜΙΛΑ με τους δικούς σου ανθρώπους στο τηλέφωνο, μέσα από βιντεοκλήσεις και μηνύματα, μέσα από το facebook, το insta, το viber κτλ. Ζούμε σε μια απίστευτη εποχή που παρόλο που μπορεί να νοιώθουμε σαν ΚορωνοΝαύτες αποκλεισμένοι σε κάποιο νησί μόνοι μας, εντούτοις, η τεχνολογία μας δίνει ασύλληπτες δυνατότητες (επανα-) σύνδεσης!!!! Και όλα αυτά τα γράφω γιατί ναι μεν είμαστε πολύ νωρίς μέσα στο #selfisolation και μπορεί για πολλούς να μην είναι και τόσο σημαντικό το να φροντίσουμε την ψυχική μας υγεία από τώρα μέσα από νέες, καθημερινές πρακτικές, όμως περνώντας οι ημέρες, αυτός ο αναγκαστικός εγκλεισμός ίσως να μας επηρεάσει αρνητικά, όπως μπορεί ήδη να επηρεάζει συνανθρώπους μας που πάσχουν από κάποια ψυχική ασθένεια, οι είναι πολύ σημαντικό να μην παύσουν τη θεραπεία τους και να μιλήσουν με τους θεράποντές τους αν τα συμπτώματά τους χειροτερεύουν ή αν εμφανιστούν νέα…. (δες κι εδώ). Κλείνοντας, να σου θυμίσω ότι:

  • Πρόβλημα με τα ηλεκτρολογικά -> ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
  • Πρόβλημα με το Ψυγείο -> ΨΥΚΤΙΚΟΣ
  • Πρόβλημα με το αυτοκίνητο -> ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
  • Πρόβλημα με την Υγεία -> ΓΙΑΤΡΟΣ
  • Πρόβλημα με την Ψυχή -> Ψυχολόγος, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής

Πηγή: angelikiarvaniti.wixsite.com Για ακόμη περισσότερες ιδέες για δραστηριότητες, διάβασε και το άρθρο: 1000+1 Ιδέες για να αξιοποιείτε δημιουργικά τον χρόνο σας !  

Newsletter εγγραφή

 

Αγγελική Αρβανίτη

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας