Τι είναι η Μακροβιοτική; | Μέρος α’

5
Τι είναι η Μακροβιοτική; | Μέρος α' - του Carl Ferré

570 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Μακροβιοτική, ουσιαστικό
  1. ένας τρόπος ζωής που καθοδηγεί τις επιλογές ενός ατόμου όσον αφορά τη διατροφή, τη δραστηριότητα και τον τρόπο ζωής του.
  2. ένα σύστημα αρμονικών αρχών και πρακτικών που ωφελούν το σώμα, τον νου και τον πλανήτη.
– μακροβιοτικός-ή, επιθ., όπως μακροβιοτική φιλοσοφία ή μακροβιοτική διατροφή.
Ετυμολογία: Από τα Αρχαία Ελληνικά: Μακρός (που διαρκεί πολύ ή έχει μεγάλο μήκος) και Βίος (ζωή ή τρόπος ζωής).
  • Ο ορισμός συμφωνήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο Μακροβιοτικής 2017 στο Βερολίνο, με 45 δασκάλους μακροβιοτικής, καθώς και την GOMF, την SHI, την Macrobiotic Association, την IMP, την IME, την Chi Energy, την IMS, και άλλες σχολές, ινστιτούτα και οργανισμούς.

Του Carl Ferré

Η μακροβιοτική είναι η πρακτική εφαρμογή των φυσικών νόμων της αλλαγής. Ο όρος προέρχεται από την ελληνική γλώσσα. «Μακρο» σημαίνει μεγάλος, και «βίος» σημαίνει ζωή. Είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει σε κάποιον να μάθει να ζει μέσα στη φυσική τάξη της ζωής, στη διαρκώς μεταβαλλόμενη φύση όλων των πραγμάτων.

Η μακροβιοτική, όπως είναι σήμερα γνωστή, είναι το αποτέλεσμα της ακαταπόνητης εργασίας και του οράματος που είχε ο George Ohsawa (1893-1966). Ο Ohsawa ανέπτυξε φυματίωση σε ηλικία δεκαπέντε ετών. Στα 18 του, η μητέρα του, ο μικρότερος αδελφός και η μικρότερη αδελφή του είχαν ήδη πεθάνει από την ίδια ασθένεια. Η δική του ασθένεια είχε προχωρήσει σε σημείο που οι γιατροί είχαν εγκαταλείψει κάθε ελπίδα γι ‘αυτόν.

Αποφασισμένος να ξεπεράσει την κατάστασή του, ο Ohsawa άρχισε να ψάχνει για εναλλακτικές θεωρίες υγείας. Στήριξε τη θεωρία και την πρακτική της μακροβιοτικής στη θεωρία του Sagen Ishizuka (1850-1910) για την εξισορρόπηση των μεταλλικών αλάτων, στην αλληλουχία του πρώτου ουρανού του I-Ching, στο γιν και γιανγκ και σε άλλες αρχαίες ανατολικές έννοιες. Έζησε μέχρι την ηλικία των 73 ετών, αφιερώνοντας τη ζωή του στη διδασκαλία της μακροβιοτικής θεωρίας και τη γραφή για θέματα επιστήμης, ηθικής, θρησκείας και φιλοσοφίας σύμφωνα με την μακροβιοτική.

Παρ’ όλο που οι αρχές της μακροβιοτικής μπορούν να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς της ζωής, αυτό το βιβλίο δίνει έμφαση στην εφαρμογή τους στη διατροφή και την υγεία. Η μακροβιοτική προσέγγιση στη διατροφή δίνει έμφαση στα δημητριακά ολικής άλεσης και στα φρέσκα λαχανικά. Ως επί το πλείστον, αποφεύγει το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ο στόχος είναι να παρέχει κανείς στο σώμα βασικές θρεπτικές ουσίες ώστε να μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά χωρίς να το φορτώνει με τοξίνες ή υπερβολές που πρέπει να εξαλειφθούν ή να αποθηκευτούν. Και καθώς το σώμα πάντα προσαρμόζεται στις αλλαγές του περιβάλλοντος και στη δική του διαδικασία γήρανσης, οι ανάγκες του θα αλλάζουν πάντα. Η ιδέα είναι η εξισορρόπηση των επιπτώσεων των τροφών που καταναλώνονται με άλλες επιδράσεις στο σώμα, κυρίως μέσω της διατροφής, και η προσαρμογή στις αλλαγές με ελεγχόμενο και ειρηνικό τρόπο.

Μια βασική αρχή της μακροβιοτικής σκέψης είναι ότι όλα τα πράγματα – τα σώματά μας, οι τροφές μας και όλα τα άλλα – διέπονται από τις ενέργειες του γιν και του γιανγκ. Οι ενέργειες του γιν κινούνται προς τα έξω, οι ενέργειες του γιανγκ προς τα μέσα. Το κάθε τι περιέχει τις ενέργειες και του γιν και του γιανγκ αλλά κάποια από τις δύο υπερέχει.

Τα περισσότερα από τα τρόφιμα της τυπικής αμερικανικής διατροφής έχουν πολύ ισχυρό χαρακτήρα γιν ή γιανγκ και τείνουν να σχηματίζουν οξέα. Αντίθετα, η μακροβιοτική πρακτική δίνει έμφαση στις δύο ομάδες τροφίμων – δημητριακά και λαχανικά – που έχουν τις λιγότερο έντονες ιδιότητες γιν και γιανγκ, καθιστώντας ευκολότερη την επίτευξη μιας πιο ισορροπημένης κατάστασης στην φυσική τάξη της ζωής.

Η ζωή μέσα στη φυσική τάξη σημαίνει να τρώει κανείς μόνο ό, τι είναι απαραίτητο για την κατάσταση και τις επιθυμίες του και να μάθει να προσαρμόζεται με ειρηνικό τρόπο στις αλλαγές της ζωής.

Μαθαίνοντας κανείς τα αποτελέσματα που δημιουργεί η κάθε τροφή του επιτρέπει να αντιδρά συνειδητά σε άλλες επιρροές και να διατηρεί μια δυναμικά ισορροπημένη κατάσταση. Η προκύπτουσα ελευθερία από το φόβο και η νέα αίσθηση ελέγχου είναι δύο από τα σημαντικότερα οφέλη της μακροβιοτικής πρακτικής.

Η άσκηση της μακροβιοτικής ενθαρρύνει τη φυσική ικανότητα του σώματος να θεραπεύει τον εαυτό του. Αν το σώμα δεν είναι επιβαρυμένο από τοξίνες και υπερβολές, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα και έτσι να θεραπεύσει οποιαδήποτε ασθένεια του συμβεί. Όποιος ξεκινά μια μακροβιοτική διατροφή περνάει από μια περίοδο θεραπείας, αρχίζοντας από την εξάλειψη των συσσωρευμένων τοξινών και των υπερβολών. Αυτοί που ακολουθούν μακροβιοτική διατροφή ενδέχεται επίσης να εμφανίζουν προβλήματα υγείας κατά διαστήματα και μπορούν να προσαρμόσουν ανάλογα τη διατροφή τους.

Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες εκτός από τη διατροφή που επηρεάζουν την υγεία. Η πρακτική της πραγματικής μακροβιοτικής δίνει έμφαση στην εξισορρόπηση των άκρων σε όλους τους τομείς. Τέλος, ο στόχος της μακροβιοτικής δεν είναι να αποφευχθεί ο θάνατος, ο οποίος είναι μέρος του κύκλου της ζωής. Αντίθετα, επιδιώκει να διασφαλίσει ότι η ζωή του κάθε ατόμου είναι μακρά, υγιής και ευχάριστη.

Η συμβατική διατροφική προσέγγιση υποστηρίζει ότι κάθε άτομο χρειάζεται καθημερινά ορισμένες ποσότητες πρωτεϊνών, λιπών, υδατανθράκων, βιταμινών και μετάλλων, με βάση το στατιστικό μέσο όρο των αναγκών που έχουν όλοι. Αυτό καθιστά τις συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες εύκολες στην κατανόηση, αλλά δεν αφήνει χώρο στη μοναδικότητα των μεταβαλλόμενων αναγκών κάθε ατόμου. Τελικά οδηγεί σε στάσιμη σκέψη.

Η μακροβιοτική προσέγγιση υποστηρίζει ότι αυτό που λειτουργεί για ένα άτομο δεν θα λειτουργήσει απαραίτητα για ένα άλλο, και ότι αυτό που λειτουργεί μια μέρα μπορεί να μην λειτουργήσει την επόμενη. Επομένως, η χρήση των μακροβιοτικών αρχών σημαίνει να προσδιορίσουμε τα τρόφιμα που ταιριάζουν καλύτερα σε εμάς με βάση την τρέχουσα κατάστασή μας και το τι θέλουμε να γίνουμε.

Με άλλα λόγια, η μακροβιοτική προσέγγιση απαιτεί αλλαγή σκέψης από μια στατική άποψη της ζωής σε μια δυναμική και ευέλικτη. Αυτό οδηγεί σε πραγματική ελευθερία. Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να αντικαταστήσουμε μια διατροφή με βάση το κρέας και τη ζάχαρη με μια διατροφή που βασίζεται σε δημητριακά και λαχανικά.

Πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν μια τέτοια ριζική μεταστροφή εν μία νυκτί. Αντ’ αυτού, οι περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν τη μακροβιοτική σταδιακά.

(Συνεχίζεται)

 

Απόσπασμα από το βιβλίο του Carl Ferré Essential Guide to Macrobiotics

 

Μετάφραση και επιμέλεια
από την ομάδα της Όμορφης Ζωής

 

Πηγή: George Ohsawa Macrobiotic Foundation

μακροβιοτική, διατροφή, γινγκ, γιανγκ, ζωή, λαχανικά, δημητριακά

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Στην Όμορφη Ζωή είμαστε αφιερωμένοι με πάθος στο σκοπό να ενημερώνουμε τους ανθρώπους για τους δρόμους που υπάρχουν για να βελτιώσουντην ζωή τους.
Στόχος μας να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε αναγνώστη που θέλει να διανύσει το ταξίδι της ζωής του όμορφα και με θετικό τρόπο.
Αν θέλεις κι εσύ να συμμετέχεις στην ομάδα μας, σαν αρθρογράφος ή συνεργάτης, στείλε μας μήνυμα στο info@omorfizoi.gr
Όμορφη Ζωή Άρθρα

Πρόσφατα άρθρα του συντάκτη Όμορφη Ζωή Άρθρα (όλα τα άρθρα)

5 Σχόλια

Σχολιάστε

Εναλλακτικά, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας