Της Στέλλας Γαμβρέλλη

Αν θα μπορούσαμε κάπως απλουστευτικά να σχηματοποιήσουμε όσα μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε μια σύγκρουση, τρία είναι τα πιο βασικά βήματα.

Βήμα 1ο: Πιστεύουμε στη θετική πρόθεση του συνομιλητή μας.

Από αυτό το βήμα ξεκινούν όλα. Χωρίς αυθεντικό ενδιαφέρον για τους άλλους και για τη σχέση μας μαζί τους τα παρακάτω βήματα δεν πρόκειται να φέρουν ιδιαίτερα αποτελέσματα.

Βήμα 2ο: Ακούμε το συνομιλητή μας, επιδιώκοντας πρώτα να τον κατανοήσουμε.

Συνήθως όταν λέμε ότι ακούμε κάποιον, ταυτόχρονα σκεφτόμαστε πώς μας φαίνονται όσα ακούμε, αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, πώς θα απαντήσουμε όταν τελειώσει, ακούμε δηλαδή κυρίως την εσωτερική μας φωνή, αντί το συνομιλητή μας.

Βήμα 3ο: Κατανοούμε ότι η συμπεριφορά του συνομιλητή μας πηγάζει από κάποια ανικανοποίητη ανάγκη ή επιθυμία του.

Κάθε τι που λέμε ή κάνουμε πηγάζει από μια ανάγκη ή επιθυμία μας και όταν αυτή είναι ανικανοποίητη, αρχίζουν οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις. Όταν κατανοήσουμε ότι δεν υπάρχουν αυτονόητα, ότι οι άνθρωποι δεν είμαστε ίδιοι, σεβαστούμε και εκτιμήσουμε τη διαφορετικότητά μας, ανοίγει ο δρόμος για τις λύσεις.

Ακολουθώντας αυτά τα βασικά βήματα μπορούμε να προλάβουμε πολλές συγκρούσεις στα αρχικά τους στάδια και να δημιουργήσουμε πιο ουσιαστικές και λειτουργικές σχέσεις.

Στέλλα Γαμβρέλλη

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Σχολιάστε

Για να καταχωρήσετε το σχόλιο σας, συνδεθείτε με...



Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας