Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές. Και μέσα στην πανδημία η κατάσταση μπορεί να γίνει πολύ χειρότερη. Παρότι δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη θεραπεία για το άγχος, υπάρχουν αρκετοί τρόποι διαχείρισής του. Τέτοιοι είναι η ψυχοθεραπεία, ο διαλογισμός και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως ο καλύτερος ύπνος, η άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή.

 

Ησύνδεση μεταξύ του άγχους και των τροφών που καταναλώνουμε δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή και χρειάζεται περισσότερη έρευνα πάνω στο θέμα. Όμως μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα θρεπτικά συστατικά (όπως το μαγνήσιο, η βιταμίνη Β και τα Ω3 λιπαρά οξέα) και συνήθειες ενδέχεται να έχουν θετικές επιδράσεις στα συμπτώματα του στρες.

Οι συνήθειες που υιοθετούμε το πρωί καθορίζουν το πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη ημέρα μας. Και σε αυτές φυσικά συμπεριλαμβάνονται και τα όσα τρώμε. Οι ειδικοί προτείνουν τις παρακάτω τροφές για πρωινό, προκειμένου να έχουμε μία πιο ήρεμη και υγιεινή ημέρα μπροστά μας:

Αβοκάντο

Τα αβοκάντο εκτός από πεντανόστιμα είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά. Όχι μόνο περιέχουν καλά λιπαρά και φυτικές ίνες αλλά επιπλέον είναι καλές πηγές βιταμίνης Β6 (η οποία συμβάλλει στην δημιουργία νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη) και μαγνήσιο.

Εάν βιάζεστε, μπορείτε απλά να πολτοποιήσετε αβοκάντο πάνω σε μία φέτα ψωμί μαζί με λίγο κύμινο, μαύρο πιπέρι και αλάτι. Εάν πάλι έχετε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή σας, μπορείτε να «γεμίσετε» μισό αβοκάντο με ένα αυγό και να το μαγειρέψετε. Αν θέλετε μία πιο πικάντικη γεύση, μπορείτε να το συνοδεύσετε με καυτερή σάλτσα.

Τα αβοκάντο και τα αυγά είναι δύο φανταστικές τροφές, σύμφωνα με τους ειδικούς, που βοηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους.

Αυγά

Όταν τρώτε αυγά, μην πετάτε τον κρόκο. Αυτός ο πορτοκαλί πυρήνας περιέχει ιχνοστοιχεία όπως η χολίνη και ο ψευδάργυρος που σχετίζονται με τα επίπεδα του στρες. Αντίθετα, η επάρκεια σε ψευδάργυρο φαίνεται να μειώνει την κατάθλιψη και τις συμπεριφορές που υποδηλώνουν άγχος, υποστηρίζουν επιστημονικές έρευνες.

Δύο αυγά περιέχουν 12 γραμμάρια πρωτεΐνης, η οποία βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Και η αποφυγή της αύξησης του σακχάρου είναι σημαντική καθώς κάνει το σώμα να παράγει ορμόνες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. Αυτές επιδεινώνουν τα συμπτώματα του άγχους.

Η ομελέτα με αυγά, τα αυγά μάτια ή ένα σάντουιτς με αυγό είναι όλα τροφές που σας βοηθούν να ξεκινήσετε δυναμικά την ημέρα σας.

Μία ακόμη εναλλακτική είναι η shakshuka, ένα πιάτο με μαγειρεμένα αυγά, τομάτες, μυρωδικά και λαχανικά. Πρόκειται για μία «πειραγμένη» εκδοχή της γνωστής μας στραπατσάδας, που είναι εξίσου νόστιμη και πολύ θρεπτική!

Διαβάστε ακόμη: 14 καλοί λόγοι για να προσθέσετε τα καρύδια στη διατροφή σας

Γιαούρτι

Μία μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση προβιοτικών και τη μείωση του κοινωνικού άγχους.

Τα προβιοτικά περιέχουν χρήσιμα βακτήρια για το έντερο, το οποίο σχετίζεται με την λειτουργία του εγκεφάλου. Όταν καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν αυτά τα βακτήρια ενισχύουμε αφενός το έντερο και αφετέρου την ψυχική μας υγεία.

Παραδείγματος χάριν, η συντριπτική πλειοψηφία των υποδοχέων σεροτονίνης βρίσκεται στα τοιχώματα του εντέρου. Η ανεπάρκεια σεροτονίνης από την άλλη μπορεί να προκαλέσει άγχος, κατάθλιψη ή άλλες ψυχικές νόσους.

Το γιαούρτι, είναι πλούσιο σε λιπαρά και πρωτεΐνη ενώ υπάρχουν ορισμένα είδη γιαουρτιού που είναι σκόπιμα εμπλουτισμένα με προβιοτικά και πρωτεΐνη.

Ένα μπολ με γιαούρτι, πασπαλισμένο με σπόρους κάνναβης και φιστίκια είναι μία εξαιρετική πηγή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών για να ξεκινήσετε την ημέρα σας. Ακόμη είναι τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και καλά λιπαρά, που ευνοούν την υγεία -σωματική και ψυχική!

Σολομός

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός περιέχουν Ω3 λιπαρά οξέα. Αυτά φαίνεται πως μειώνουν τα συμπτώματα τους στρες και εμποδίζουν την παραγωγή των ορμονών του άγχους, κορτιζόλη και αδρεναλίνη.

Μπορείτε να απολαύσετε ένα χορταστικό πρωϊνό με ψητό σολομό και αυγά. Αν είστε λάτρεις του καπνιστού σολομού, μπορείτε να τον απολαύσετε σε bagel, σάντουιτς ή τοστ, συνδυασμένο με λαχανικά και μία ελαφριά σως.

Ο σολομός ανήκει στις τροφές που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση ενώ είναι μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης.

Χυλός βρόμης

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως η βρόμη, χωνεύονται πιο αργά από τους απλούς υδατάνθρακες, όπως τα ζυμαρικά. Επίσης, μας κρατούν χορτάτους για περισσότερο, ενώ διατηρούν το σάκχαρο του αίματος σε σταθερά επίπεδα.

Όταν ξεκινάμε την ημέρα μας με τέτοιες τροφές, δίνουμε στον οργανισμό μας στοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, ποτάσιο κ.α. Παράλληλα, είναι ένα γεύμα πλούσιο σε φυτικές ίνες που δημιουργεί αίσθηση κορεσμού για περισσότερες ώρες.

Μπορείτε να απολαύσετε το χυλό σας ζεστό ή κρύο, ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Ένα μπολ με χυλό βρόμης, κανέλα, σπόρους τσία και φυτικό γάλα της επιλογής σας είναι ιδανικό γεύμα για το ξεκίνημα της ημέρας σας.

Διαβάστε ακόμη: Μαύρη κορινθιακή σταφίδα | Η υπερτροφή που μπορούμε να τρώμε καθημερινά

Μούρα

Τα blueberries, τα raspberries και οι φράουλες είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, τα οποία έχουν αγχολυτική δράση. Ακόμη, έρευνες υποστηρίζουν ότι δρουν ως «ενισχυτικά» για τη διάθεση.

Ένας τρόπος για να τα καταναλώσετε το πρωί είναι ένα θρεπτικό smoothie με μούρα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), φυτικό βούτυρο (όπως το φυστικοβούτυρο) και σπόροι για έξτρα ψευδάργυρο.

Ένα τέτοιο smoothie είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες ενώ όλα τα παραπάνω συστατικά μειώνουν τη φλεγμονή. Μπορείτε να προσθέσετε και γιαούρτι ή κεφίρ για έξτρα πρωτεΐνη και προβιοτικά.

Με πληροφορίες από: www.huffingtonpost.co.uk

 

Newsletter εγγραφή

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας