Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ δύσκολη για εκατομμύρια ανθρώπους και η συλλογική ευτυχία δέχτηκε ένα μεγάλο πλήγμα. Μέσα στην υπάρχουσα συγκυρία, μπορεί να μοιάζει υπερβολικά φιλόδοξο το να μιλάμε για τρόπους καλλιέργειας της συναισθηματικής ευημερίας.

 

μία επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Proceedings of the National Academy of Sciences παρουσιάζει ένα πλάνο νοητικής εξάσκησης, το οποίο οι συγγραφείς ονομάζουν το «πώς» της ευημερίας. Τα ευρήματά τους υποδεικνύουν ότι υπάρχουν 4 συμπεριφορές-κλειδιά που τείνουν να συμβάλλουν στην ευτυχία μας.

Ακόμη, πιστεύουν ότι το σχέδιό τους είναι ένας τρόπος για να καλλιεργούν οι άνθρωποι την ψυχική τους υγεία σε καθημερινή βάση.

«Είναι μία πιο ελπιδοφόρα προσέγγιση της ευτυχίας», υποστηρίζει ο ερευνητής Cortland Dahl. «Είναι η ιδέα ότι μπορούμε να κάνουμε ενεργά βήματα για να βελτιώσουμε την ευημερία μας και παράλληλα να ενισχύσουμε την ψυχική μας υγεία». Βέβαια, όσοι υποφέρουν από σοβαρό στρες και άγχος ή άλλα ζητήματα ψυχικής υγείας καλό θα ήταν να απευθυνθούν πρωτίστως σε έναν εξειδικευμένο επαγγελματία.

Μήπως αναζητάτε έναν τρόπο για να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας στην ψυχική και συναισθηματική ευημερία; Δείτε λοιπόν ποιοι είναι οι 4 βασικοί πυλώνες του σχεδίου και βάλτε το σήμερα σε εφαρμογή.

Βήμα 1ο: Καλλιεργήστε την αντίληψή σας

Η αντίληψη είναι η ικανότητα να δίνετε προσοχή στο εξωτερικό σας περιβάλλον και παράλληλα να αντιλαμβάνεστε τα σήματα που στέλνει το εσωτερικό σας. Δηλαδή να έχετε συνείδηση τόσο των εξωτερικών ερεθισμάτων όσο και των σκέψεων και των συναισθημάτων σας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άνθρωποι με υψηλή αντίληψη τείνουν να είναι πιο ευτυχισμένοι. Ακόμη, οι διαρκείς περισπασμοί μπορεί να οδηγήσουν σε συναισθήματα άγχους και δυστυχίας.

Ένας απλός τρόπος για να πετύχετε το παραπάνω είναι ο εξής: Κλείστε τα μάτια και επικεντρωθείτε στο να πάρετε 10 αναπνοές.

Η νέα έρευνα του Proceedings of the National Academy of Sciences υποστηρίζει ότι η μετά-αντίληψη είναι επίσης σημαντική. Συνεπώς, δεν είναι σημαντικό να έχουμε απλώς αντίληψη. Είναι ακόμη σημαντικότερο να έχουμε επίγνωση της αντίληψής μας. Η καλλιέργεια της μετά-αντίληψης είναι αυτή που τελικά θα μας βοηθήσει να κατευθύνουμε και να διατηρήσουμε την προσοχή μας στα σωστά σημεία, ώστε να μην παρασυρόμαστε από περισπασμούς.

Βήμα 2ο: Καλλιεργήστε τη σύνδεση με τους άλλους

Η ενδυνάμωση της αίσθησης της εγγύτητας είναι σίγουρα κάτι δύσκολο μέσα στην πανδημία. Όμως, κάνοντας μία μικρή προσπάθεια να συνδεθείτε με φίλους, αγαπημένα πρόσωπα και συναδέλφους μέσω Zoom, email ή μηνυμάτων, βοηθά να επαναφέρουμε στην επιφάνεια συναισθήματα οικειότητας.

Ακόμη, η έρευνα υποστηρίζει ότι απλώς η καλλιέργεια συναισθημάτων καλοσύνης απέναντι στους άλλους μπορεί να είναι αρκετή και να βοηθήσει να ενισχύσετε την αίσθηση ότι συνδέεστε με τους άλλους.

Οι επιστήμονες αναφέρονται σε αρκετές μελέτες και πιλοτικά προγράμματα που υποδεικνύουν ότι ο διαλογισμός καλοσύνης μπορεί να μειώσει τα αισθήματα απόγνωσης και να ενισχύσει το αίσθημα της ευτυχίας. «Μπορείτε να ξεκινήσετε με μία απλή έκφραση ευγνωμοσύνης», λέει ο Dahl. Αυτό μπορεί να φέρει στο μυαλό σας έναν φίλο ή ένα αγαπημένο πρόσωπο. Έπειτα μπορείτε να επικεντρωθείτε συνειδητά σε όσα αγαπάτε σε εκείνο.

Βήμα 3ο: Εξασκήστε τη διαίσθησή σας

Οι επιστήμονες ορίζουν τη διαίσθηση ως την αυτοεπίγνωση των συναισθημάτων, των σκέψεων και των πεποιθήσεων που έχετε για τον εαυτό σας.

Όταν δουλεύετε για να αναπτύξετε αυτή τη διαίσθηση, μπορεί να νιώσετε πιο δυνατοί και να μπορέσετε να αμφισβητήσετε τις πεποιθήσεις που έχετε για τον εαυτό σας. Ένας πρακτικός τρόπος για να το κάνετε αυτό, είναι απλώς κάθε φορά που μία αρνητική σκέψη κάνει την εμφάνισή της, να την παρατηρήσετε. Κάντε μία παύση και αναρωτηθείτε: από πού πηγάζει αυτή η σκέψη; Βασίζεται σε λογικά επιχειρήματα;

Βήμα 4ο: Συνδεθείτε με τον βαθύτερο σκοπό σας

Δεν χρειάζεται να προσπαθείτε να κατευθύνετε την κάθε ημέρα προς έναν μακροπρόθεσμο στόχο. Μπορεί όμως να αξίζει τον κόπο να περνάτε χρόνο σκεπτόμενοι τις βαθύτερες αξίες σας. Έπειτα, κάντε μία προσπάθεια και παρατηρήστε πώς μερικές απλές δραστηριότητες της καθημερινότητας συνδέονται με αυτές.

Για παράδειγμα, το πλύσιμο των πιάτων ή το μαγείρεμα ενός γεύματος μπορεί να είναι μία πράξη γενναιοδωρίας προς εκείνους που αγαπάτε. Η παραπάνω έρευνα έδειξε ότι το να έχουμε μία αίσθηση ενός μεγαλύτερου σκοπού στη ζωή μας συνδέεται με θετικά αποτελέσματα για την υγεία.

Τελικά, αυτές οι 4 συνήθειες βοηθούν να δημιουργήσουμε ένα ξεκάθαρο πλάνο. Αυτό με τη σειρά του βοηθά να ενισχύσουμε την ψυχική μας ευημερία και την ευτυχία μας. Εάν το να συνδέεστε καθημερινά με την αίσθηση ενός σκοπού δεν είναι, για παράδειγμα, κάτι που σας κάνει «κλικ», μπορείτε να δοκιμάσετε κάτι άλλο.

Ο απώτερος σκοπός είναι τελικά να βρείτε τι είναι αυτό που λειτουργεί για εσάς και είναι εύκολο να το ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας.

Πηγή: www.huffingtonpost.co.uk

Newsletter εγγραφή

 

Όμορφη Ζωή Άρθρα

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας