Της Χριστίνας Χασίζα

Υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παίρνουν αρκετή βιταμίνη Β12 στη διατροφή τους. Μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους όπως η κατάσταση της υγείας του ατόμου, εάν κάποιος είναι διαβητικός, εάν έχει ιστορικό προβλημάτων υγείας όπως καρδιακές παθήσεις ή αν είναι χορτοφάγος.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι η Β12 μπορεί εύκολα να μπλοκαριστεί (ειδικά αν καταναλώνουμε πρόχειρα φαγητά, που περιέχουν trans λιπαρά) και έτσι με αυτό τον τρόπο στερούμε από το σώμα μας  να πάρει την συνιστώμενη ημερήσια ποσότητά της.

Συνέπειες ανεπάρκειας Β12

  • Νευρική & Εγκεφαλική βλάβη
  • Νωθρότητα
  • Αναιμία καθώς ο αριθμός των ερυθρών αιμοσφαιρίων πέφτει σε χαμηλά επίπεδα
  • Πονοκέφαλοι
  • Δερματικά εξανθήματα και οίδημα του δέρματος
  • Κόπωση (κούραση)
  • Άσθμα (δύσπνοια)
  • Παράξενος, ακανόνιστος ή βαρύς χτύπος της καρδιάς
  • Προβλήματα πέψης, το γαστρεντερικό σύστημα δεν μπορεί να απορροφήσει σωστά την B12

Βιταμίνη Β12: ποια τρόφιμα είναι πλούσια σε αυτήν;

  1. Σκουμπρί: Ένα φιλέτο (μέγεθος που ζυγίζει 88 γραμμάρια) παρέχει 16,72 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12.
  2. Τυρί φέτα: 1 φλιτζάνι θρυμματισμένη φέτα παρέχει το 42% της καθημερινής συνιστώμενης τιμής βιταμίνης Β12.
  3. Το άπαχο ωριμασμένο ζαμπόν: Προσφέρει στο σώμα σας λίγο παραπάνω από μισό μικρογραμμάριο βιταμίνης Β12 ή περίπου το 9% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης (για ενήλικες)
  4. Οι σαρδέλες: Συσκευασμένες σε λάδι (συνολικά 3,75 ουγκιές) περιέχουν 8,22 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12.
  5. Τυρί Μοτσαρέλα: Καταναλώνοντάς το στο σάντουιτς ή στη σαλάτα σας, θα σας δώσει αρκετά πρωτεΐνη Β12. 1 φέτα τυριού μοτσαρέλα παρέχει 0,65 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12
  6. Αυγά: Παρέχουν στο σώμα σας ριβοφλαβίνη, φολικό οξύ, βιταμίνη D, πρωτεΐνη και βιταμίνη Β12.
  7. Συκώτι: Γνωρίζατε ότι τα 100 γραμμάρια συκωτιού παρέχουν το 800% της θρεπτικής αξίας της βιταμίνης Β12, μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε το 1000% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής της βιταμίνης Α μαζί με αυτή.
  8. Το τυρί Gjetost: Προέρχεται από τη Νορβηγία και παρασκευάζεται με γάλα κατσίκας. Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β12.
  9. Τα στρείδια: Διαθέτουν ισχυρή πηγή βιταμίνης Β12, 1 μερίδα που αντιστοιχεί σε 3 ουγκιές παρέχει 29,77 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12
  10. Μύδια: Για μερικούς  τα μύδια έχουν μια ιδιαίτερη γεύση, αλλά αν μπορείτε να τα φάτε σε τακτικό χρονικό διάστημα, θα διαπιστώσετε ότι είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, συμπεριλαμβανομένης της Β12. 100 γραμμάρια μύδια παρέχουν  20,4 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12, ιδανική ποσότητα για την βέλτιστη απορρόφηση της Β12
  11. Το τυρί παρμεζάνας: Χρησιμοποιείται ευρέως ως τελική πινελιά σε πιάτα όπως ζυμαρικά, σαλάτες, πίτσα και σούπες. Πολλοί άνθρωποι που το χρησιμοποιούν, το χρησιμοποιούν για την προσθήκη γεύσης στα γεύματα, αλλά αυτό που δεν συνειδητοποιούν είναι ότι περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης B12
  12. Πουλερικά: Είναι η υγιεινότερη επιλογή  την οποία μπορούν να προτιμήσουν οι άνθρωποι αντί για την κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Το κοτόπουλο παρέχει μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών, βιταμινών και ανόργανων συστατικών και στερείται μεγάλου μέρους  λίπους και  θερμίδων που βρίσκονται στο κόκκινο κρέας. Μια μερίδα 100 γραμμαρίων θα δώσει στο σώμα σας το 7% της καθημερινής συνιστώμενης ποσότητας της βιταμίνης Β12
  13. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως: Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συμπληρώσετε στη καθημερινή διατροφή σας τη βιταμίνη Β12. Τα τρία τέταρτα ενός φλιτζανιού εμπλουτισμένου δημητριακού, ίσα περίπου με 30 γραμμάρια, περιέχει έως και 6 μικρογραμμάρια βιταμίνης Β12.
  14. Πλήρες γάλα: Οι περισσότεροι άνθρωποι που το πίνουν, αναζητούν τις ιδιότητες του ασβεστίου και της βιταμίνης D τις οποίες περιέχει. Αυτό που δεν συνειδητοποιούν είναι ότι το πλήρες γάλα είναι εξίσου μια καλή πηγή βιταμινών και ανόργανων συστατικών, καθώς περιλαμβάνει επίσης και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ένα φλιτζάνι πλήρες γάλα περιέχει πάνω από 1 μικρογραμμάριο βιταμίνης Β12.

 

Χριστίνα Χασίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Λόγω Διατροφής

1 σχόλιο

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας