Σκόρδο και ρίγανη, δενδρολίβανο και θυμάρι, μέντα και δυόσμος, δάφνη και μαϊδανός, πιπέρια διαφόρων χρωμάτων και κουρκουμάς είναι μερικά από τα βότανα και μπαχαρικά με τα οποία μπορούμε να μαρινάρουμε τα κρεατικά μας ή να τα προσθέσουμε στο μαγείρεμα ή ως γαρνιτούρα.

 

τις μέρες αυτές είναι αναμενόμενο ότι φάγαμε και θα φάμε πολλά κρεατικά. Ένας τρόπος για να περιορίσουμε τις αρνητικές συνέπειες αυτής της παρατεταμένης κρεοφαγίας, είναι να χρησιμοποιήσουμε βότανα και μπαχαρικά. Έτσι, όχι μόνο δίνουμε ιδιαίτερη γεύση στα κρεατικά μας και τα κάνουμε πιο μαλακά, αλλά επωφελούμαστε ταυτόχρονα από τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων και των μπαχαρικών.

Όταν το κρέας ψήνεται στα κάρβουνα ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, σχηματίζονται ετεροκυκλικές αμίνες, οι οποίες είναι καρκινογόνες. Γι’ αυτό και πρέπει να αποφεύγουμε να τρώμε τα κομμάτια του κρέατος που είναι πολύ καμένα. Έχει βρεθεί ότι όταν το κρέας μαρινάρεται με σκόρδο, κόκκινο πιπέρι, θυμάρι, τζίντζερ, δενδρολίβανο, ρίγανη, χυμό λεμoνιού ή κρεμμύδι, μειώνεται δραστικά ή εξουδετερώνεται η δράση αυτών των αμινών. Επί πλέον, όλα αυτά τα μπαχαρικά και τα αρωματικά βότανα έχουν πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες καθώς και αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές, χωνευτικές, και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Η συνιστώμενη διάρκεια για το μαρινάρισμα του κόκκινου κρέατος είναι 3 με 4 ώρες, για πουλερικά από 2 ώρες έως όλη τη νύχτα και για το ψάρι 30 με 60 λεπτά.

Ένα ακόμη μυστικό για την εξουδετέρωση των ετεροκυκλικών αμινών που παράγονται με το ψήσιμο του κρέατος στα κάρβουνα, αλλά και των αρνητικών επιδράσεων της παρατεταμένης κρεοφαγίας, είναι να τρώμε αυτές τις μέρες πολλά σταυρανθή, μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι, ρόκα, λαχανάκια Βρυξελλών κλπ. Αυτά τα λαχανικά περιέχουν τη σουλφοραφάνη η οποία έχει αποτοξινωτικές, αντικαρκινικές και πολλές άλλες ευεργετικές ιδιότητες.

Καλή χρονιά λοιπόν σε όλους μας, με γεύσεις, χρώματα και αρώματα στο γιορτινό μας τραπέζι, με υγεία και αφθονία!!!

 

(Για τις ευεργετικές και αντιγηραντικές ιδιότητες των σταυρανθών, του σκόρδου, του κουρκουμά, του πιπεριού, του τζίντζερ και του λεμονιού βλ. περισσότερα στο βιβλίο: Μακροζωία – Ο Απόλυτος οδηγός, εκδόσεις Ιβίσκος).

 

Newsletter εγγραφή

 

Ρούλα Γκόλιου

Σχολιάστε

No apps configured. Please contact your administrator.

Αφήστε το σχόλιό σας !
Γράψτε το όνομά σας